Svenska Krocketförbundet

Krocket spelas med klubba och klot

European Team Championships 2011 i Cheltenham.

Lagtävling som kommer att hållas för tredje gången. Sverige har ställt upp med lag de två tidigare tävlingarna. Vi är regerande European mainland champions. 2011 satsar vi för att gå till slutspel i huvudtävlingen.

Årets lag är uttaget. Det består av Joi Elebo, Simon Carlsson och Ulf Söderberg.

Taggar: em, lag, tävling

Visningar: 255

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Det enda som möjligen skulle kunna lägga hinder i vägen för satsningen på slutspel är om lagmedlemmarna grips av det svårmod som hör midsommar till - och inte har de traditionella botemedlen tillgängliga. Kanske bör man redan nu börja undersöka om det finns någon lämplig lokal i Cheltenham som serverar "pickled herring, new potatoes and Swedish schnaps"? Gollums fråga är förstås ofrånkomlig: "What's 'tatoes, Master?" Svaret kan vara att det är sådant som inte serveras på en plate.
Bra inlägg och tips av L-I N. Kanske borde den svenska truppen förstärkas med fler funktionärer, som kan se till att förberedelserna blir de bästa. Tränare, massör, chaufför, psykolog, dietist, präst, trunkbärare, passbärare, coach och (framför allt) en cermonimästare. Med rätt förberedelser och ett rejält träningsläger  så kommer the golden trio att överträffa förra årets goda resultat!

Jag ska på träningsläger i morgon, tyvärr blir det nog ingen krocket.

Vad är det annars man behöver träna? Öhlhäfvning?
mest marcshmusik, och allmän spritkondition.
stavning hade nog inte skadat, men det hann vi inte med.
Med tanke på att man i Cheltenham kan stava ordet "Hallon grotta" är det kanske inget större bekymmer. OK, guldet är räddat: diverse delikatesser erbjuds av Svea café i Cheltenham, till och med den exotiska möjligheten dammsugare. Det finns en hemsida där man närmare kan studera menyn, om det skulle krävas en mer detaljerad planering.

Englands lag är uttaget:

David Kibble (Captain)    AC: 2192
David Mundy                   AC: 2258  GC: 2020
David Foulser                  AC: 2289
Richard Thompson          GC: 2133

Antagligen låter de Richard spela GC matcherna. Det kommer att bli en jobbig motståndare, men inte oslagbar.

Så länge vi slår David kan väl Richard få vinna sig match.

Vad gäller David Foulser så hade jag honom nästan när vi möttes 2007. Sen råkade han få in en tur-TP på slutet.

Hur står det till med minnet hos ungdomen? I British Open 2009 mötte Joi Elebo Richard Thompson och vann med siffrorna 7-4, 5-7, 7-3. Åtminstone står det så i det officiella rapporterandet: http://www.croquet.org.uk/?p=news/newsdb.asp&NewsID=3093 
Det är så mycket trevligare när någon annan påpekar det. Det blir inte lika skrytsamt. Dessutom vill jag helst glömma den tävlingen. Jag åkte ut mot en medioker sydafrikan i två raka lite senare.

RSS

© 2019   Created by Simon Carlsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor