Nya medlemmar

Hej

Jag och min man Peter har nyligen spelat AC Crouquet i Portugal och blev riktigt "bitna" och vill nu börja spela i Sverige.

Vi bor på Södermalm i Stockholm och har sommarstuga på Tynningö som ligger mellan Vaxholm och Gustavsberg. 

Ser fram mot kontakt med övriga som vill dela med sig av info kring spelet och även spela med oss.

vänligen

Christina och Peter Dannberg

Du måste vara medlem i Svenska Krocketförbundet för att lägga till kommentarer!

Gå med Svenska Krocketförbundet

Maila mig när folk svarar –

Svar

  • Hej Sphaeta Croquet! Jag har fått era kontaktuppgifter via Margot på Bela Romao Fuseta som Christina Dannberg träffat där. Hoppas på att kunna få vara med i er klubb!!
  • Hej,

    Pege är en mycket bra ambassadör för krocketen. Sphaera har i Vendelsö en fullstor plan som ska tas i bruk till våren/sommaren och då är ni välkomna. 

    Göran

  • Hej Christina,

    Jag och min fru Carin bor också på Södermalm och vi är också "frälsta" på den krocket, men det finns ju inga spelplaner! Därför har jag en idé till rn förrändring av detta och tagit ett initiativet till att försöka få till ett antal olika spelplaner i Sverige. De som har kunskapen, utrustningen och lämplig mark samt potentiella krocketspelare är golfklubbar. Jag har kontaktat Ringenäs GK utanför Halmstad och där har vi satt upp en spelplan i full storlek. Inför detta har jag tagit fram en Handbok för krocketanläggningar för golfklubbar, samt en massa annat material som t ex regel häften, bokningssystem mm.

    Jag har nu i veckan varit i kontakt med Troxhammars GK på Ekerö och de är mycket intresserade att dra igång spel där. Jag håller också på med en annan golfklubb i Haninge.

    Vi är sedan ett antal personer som kommer att åka till Croquet Academy i England i början av april för att utbilda oss som klubb instuktörer.

    Du får gärna ringa mig för mer information.

    Mvh

    Pege Gustafsson

    Tel:070-5360001 

Detta svar raderades.