Svenska Krocketförbundet

Krocket spelas med klubba och klot

Jag och Joakim åker till Kairo idag för att spela VM. Tävlingen börjar på söndag och håller på åtta dagar. Om jag får tillgång till fungerande wi-fi skall jag försöka rapportera vad som händer här. Annars finns också alla tävlingsresultat direktuppdaterade på http://www.croquetscores.com/2013/gc/world-championship

/Simon

Visningar: 231

Gör ett inlägg på det här

Inlägg i den här diskussionen

Efter ett par dagars spel så ser det inte jättebra ut för de svenska spelarna. Alla har spelat fyra matcher.

Joakim har noll matchvinster 2-8 i game.

Simon har en matchvinst och 3-7 i game och fortfarande chans att gå vidare.

Vi får försöka glädja oss åt Norges framgångar. Roar har vunnit alla 4 matcherna hittills!!! 8-1 i game!

Har bl.a. slått en egyptier rankad som nummer 4 i världen och nummer två i tävlingen!

Mycket utropstecken nu, men det är vår norske vän värd!

Men vad hände sedan med de norska utropstecknen? I Roars block B har nu samtliga spelare en match kvar. Vinner Roar mot Kathleen Colclough går han vidare med sina 5 segrar. Förlorar han har de två spelarna 4 segrar. Howard Cheyne möter Lester Hughes, båda spelarna har 4 segrar - så en av dem kommer ofrånkomligen att ha 4 också efter matchen medan den andre har 5. En möjlighet är alltså tre spelare med 4 segrar var.

Och Simon behöver vinna sina två avslutande matcher - eller finns det dessutom en möjlighet att tre spelare kan hamna på tre vinster? Och att det räcker med att vinna den sista matchen i så fall?

Simon och Joakim är tyvärr borta från slutspel och Roar har två raka förluster och behöver som du skriver vinna sista matchen för att vara säker på avancemang. Förlorar Roar blir det tre spelare med 4 segrar och antagligen play off mellan dessa.

Takk for hyggelige ord og sms Ulf!!!. Ja dette har bare vært helt utrolig. Alle gratulerer og folger denne ukjente spilleren fra Norge. Har spilt utrolig bra og har hatt min beste tid på en croquetbane noen sinne! Kom på 3 plass i gruppen.

RSS

© 2019   Created by Simon Carlsson.   Drivs med tekniken bakom

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor