SM i Frödinge

Nu är det snart dags för årets stora krockethändelse i Frödinge. Jag hoppas alla har förberett sig väl med mental träning och mycket svingande. Själv är jag i bättre form än någonsin och har uppfunnit lite nya taktiska finesser. Jag ser fram emot att få pinna er allihop.

MVH
Simon

Du måste vara medlem i Svenska Krocketförbundet för att lägga till kommentarer!

Gå med Svenska Krocketförbundet

Maila mig när folk svarar –

Svar

  • Nu är SM i Frödinge 2011 över. Simon och Krister har återställt arenan och sopat igen alla spår efter krocketspelarna. Solen sken över Frödinge och Krocket SM i dagarna tre, precis som vanligt. Ett strålande arrangemang på alla sätt.

    Och Eje Elebo blev SM-kung ännu en gång. "Gubben från Anderstorp" har en fantastisk förmåga att pricka in formen när det behövs. Han knep en medalj i varje gren ännu en gång. Imponerande! Jag tror att det är alla drabbningar med sonen Joi som ger resultat. Denna ständiga kamp mellan fader och son har nästan bibliska dimensioner, och det ger uppenbarligen resultat på krocketbanan.

  • En liten sm-film: http://jaycut.com/content/krocket-sm-0
  • Resultat från singeln:

    1. Simon Carlsson
    2. Krister Ekholm
    3. Thomas C Ericsson

    4. Ulf Söderberg
    5. Mikael Agebjörn
    6. Jörgen Larsson
    7. Simon Vahlberg
    8. Viktor Petersson
    9. Joi Elebo
    10. Eje elebo
    11. Kristoffer Skogholm
    12. Peter Jonsson
    13. Mattias Olinder
    14. Stefan Nilsson
    15. Claes Hård
    16. Mats Håkansson
    17. Tomas Rintala
    18. Emelie Sandberg
    19. Jessica Gold
    20. Frida Persson
    21. Daniel Ekfjorden
  • Nu sitter bronsmedaljören i svensk "två-klots-singel" i Kisa och dricker flädersaft. Trött och glad efter en fantastisk dag på de fina krocketbanorna i Frödinge. Senare ikväll kanske det blir något annat i glaset ;-)

    Hoppas krocketspelarna som är kvar i Frödinge och deltog på förbundets årsmöte tar kloka och bra beslut.

    - In Ulf we trust!!!
  • Då var årests första SM i svensk krocket avgjort! Grenen var tvåklotssingel och vinnare efter en rafflande final blev Mikael Agebjörn. I finalen mötte han Simon Carlsson.

    Trea blev Thomas C. Ericsson som slog Joi Elebo i en lika rafflande match. Alla fyra kloten var fribytare och till slut lyckade Thomas pinna ut sina båda klot.
  • Äntligen regn!!! Det ser vi eventuellt fram emot, lika mycket som Simons pinningar. Tror inte att du lyckas upprepa förra årets trippelpinning, men du kanske har andra överraskningar i beredskap ;-)
  • SMHI har ändrat på prognosen för helgen. Ser ut som om vi måste stå ut med en del regn under lördagen.
Detta svar raderades.