Påsk Cup i Frödinge 5 april 2010

På annandagen (5/4) samlades ett gäng lite småfrusna krocketspelare i Frödingen. Det blev många rafflande matcher i svensk krocket, med stundtals mycket bra spel. Noterbart är att de gamla krockethjältarna Micce Rylander och Tomas Rintala gjorde comeback på det gröna slagfältet. De visade att de gamla takterna fanns kvar :-)

Det bådar gott inför SM i Frödinge i juli.

 

Efter 3 kvalomgångar blev resultatet;

 

Mikael Agebjörn 17 poäng

Thomas C Ericsson 15,5

Simon Carlsson 15,5

Krister Ekholm 15,5

---------------------

Micce Rylander 14,5

Simon Vahlberg 13

Tomas Rintala 9

 

Efter en dramatisk A-final delades segern av Krister Ekholm och Simon Carlsson. På tredje plats kom Thomas C Ericsson och Mikael Agebjörn slutade fyra.

 

De spelades även en B-final, som jag tyvärr inte har resultaten på. Men jag tror att Micce vann B-finalen, för han såg så glad ut när han fick bita i sitt godisägg!

 

 

Nu laddar vi för nästa krocketmatch.

 

 

krocketpremiär i Frödinge 5 april 2010.jpg

Du måste vara medlem i Svenska Krocketförbundet för att lägga till kommentarer!

Gå med Svenska Krocketförbundet

Maila mig när folk svarar –

Svar

  • Ja, självklart är det ni som anordnar tävlingen som betsämmer vilka som ska vara med.
  • Om vi lägger ut alla våra tävlingar i kalendern så kanske det kommer en massa andra krocketspelare och vill vara med och då blir det så svårt för en del av oss att vinna och då är det inte så roligt längre när inte till exempel till och med jag kan vinna ett parti emellanåt...

    Ulf Söderberg sa:
    Kul att ni har kommit igång.

    Ett tips är att lägga upp tävlingarna i kalenderna så får alla nys om dom.

    Ha det!
  • Kul att ni har kommit igång.

    Ett tips är att lägga upp tävlingarna i kalenderna så får alla nys om dom.

    Ha det!
  • Micce tog många fina bilder med sin kamera!

    micce äter ägg.jpg

Detta svar raderades.