Mainland european championships

Hej,

Det finns ett förslag från Italien om att ordna ett mainland european championship i år. Tävlingen ordnades för två år sedan och var ett lyckat experiment. Då var det Göran Norberg som representerade Sverige. Föreslaget datum är 9-10 oktober.

Då det är en lite längre resa och därför kanske lite dyrare att delta i den här tävlingen än vad det brukar vara i andra europamästerskap tänkte jag ställa en intresseförfrågan först, innan jag meddelar Italien ifall vi skall skicka en deltagare.

Läs igenom bifogade dokument och fundera igenom om du vill vara med i tävlingen. Uttagningskriterierna är att hög ranking ger företräde, men spelare som inte fått plats i tidigare landskamper under säsongen ligger också bra till.

The Mainland Europe Championships 2010.pdf

MEC-2010 Draw.xls

Du måste vara medlem i Svenska Krocketförbundet för att lägga till kommentarer!

Gå med Svenska Krocketförbundet

Maila mig när folk svarar –

Svar

  • Bra att veta att det finns intresse. Jag återkommer med mer ifo när Italien hör av sig med sådan. Det kan dröja ett tag till innan det kommer en riktig inbjudan.
  • Antagligen har vi väldigt få platser i bägge dessa tävlingar vilket innebär att en spelare kan åka till Italien och en annan till Kairo.

    Det roliga nu blir att alla intresenter behöver avslöja sin riktiga ålder.


    Lars-Inge Nilsson sa:
    Det finns också ett förslag om att anordna ett VM i golfkrocket för s.k. seniorer - och det blir man tydligen genom att passera åldersstrecket 50. I så fall kommer det att spelas i Kairo, 8-15 oktober. En möjlig kollision mellan dessa två tävlingar, åtminstone i den meningen att det tycks finnas några datum som är gemensamma.

    Lars-Inge
  • Det finns också ett förslag om att anordna ett VM i golfkrocket för s.k. seniorer - och det blir man tydligen genom att passera åldersstrecket 50. I så fall kommer det att spelas i Kairo, 8-15 oktober. En möjlig kollision mellan dessa två tävlingar, åtminstone i den meningen att det tycks finnas några datum som är gemensamma.

    Lars-Inge
Detta svar raderades.